“Viroloog Marc van Ranst ontving op 17 oktober 2023 een eredoctoraat van het Radboudumc en de Radboud
Universiteit Nijmegen. Naast zijn wetenschappelijk werk gaf hij
tijdens de COVID-19-pandemie onvermoeibaar duiding aan de
actualiteit via sociale media en kranten, op radio en tv. Hij krijgt het
eredoctoraat vanwege zijn moedige rol in het propageren van op wetenschap gebaseerde adviezen en standpunten tijdens de coronacrisis.” (Bron: Radboud Recharge)
Goed nieuws! Dappere man, die staat voor de wetenschap, niet alleen als viroloog maar ook als mens!