“Tegelijk met de sluiting van de traditionele politiebureaus komen er zo’n 400 kleine en grote steunpunten, bijvoorbeeld op een gemeentehuis. Daar kan een burger aangifte doen en ook kan zo’n steunpunt de uitvalsbasis zijn voor een wijkagent.” (Bron: NOS)
Hoewel de media daar wat anders over denken vind ik dit goed nieuws. Politieagenten horen vooral op straat en met name in de wijk zichtbaar te zijn. Een aangifte online scheelt veel tijd. Het belangrijkste is, dat mensen de politie kunnen bereiken, als ze hem nodig hebben. Dat kan zonder bureau ook. De samenwerking tussen agenten onderling, maar ook met andere disciplines is erg belangrijk. Wordt ook al steeds meer gedaan.