“Twee Amerikaanse bergbeklimmers hebben vannacht de top van El Capitan bereikt, een granieten rots in het Yosemite National Park. De steile rots is 900 meter hoog en wordt gezien als een van de moeilijkste bergwanden om te klimmen ter wereld. De klimmers, Tommy Caldwell en Kevin Jorgeson, deden er negentien dagen over om de top te bereiken. Tijdens de beklimming waren de mannen gezekerd voor het geval ze zouden vallen, maar verder gebruikten ze alleen hun handen en voeten. De mannen hadden tentjes bij zich die ze aan de bergwand vastmaakten.” (Bron: NOS)
Mooi nieuws en een heel bijzondere prestatie. Mooi ook dat ze het zo simpel hebben opgelost. De grootste problemen zijn vaak het beste op de meest eenvoudige manier op te lossen. Dat blijkt wel weer!