Koning Willem-Alexander blijkt jaarlijks 12.500 euro te besparen door het gebruik van zijn iPad. Als eerste staatshoofd ter wereld tekent de koning wetten en koninklijke besluiten op zijn iPad, op momenten dat hij in het buitenland verblijft. Dat scheelt het Kabinet van de Koning zo’n 12.500 euro aan reis- en verblijfkosten. (Bron: ICulture)
Mooi nieuws! Dat onze koning een kind van zijn tijd is wisten we al langer. Dat dit ook besparingen oplevert is mooi meegenomen. Naast nieuws over de dure monarchie hoort dit bericht ook zeker onder de aandacht te komen. Bij deze! Een robotkoning is Willem-Alexander overigens absoluut niet. Hij doet veel meer dan lintjes knippen. Zijn werkbezoeken aan alle facetten van de samenleving zijn daar een duidelijk voorbeeld van.