“Het is vandaag Buitenspeeldag. Die wordt ieder jaar gehouden om ervoor te zorgen dat kinderen meer buiten gaan spelen.” (Bron: Jeugdjournaal)
Fijn! Een evenement dat oproept om dat elke dag te doen. In Groningen zetten ze al een stap in die richting. Daar is het ‘buitenspeelweek‘ om de achterstand tgv corona in te lopen.