Buiten spelen is gezond

“Dat buitenspelen gezond is voor het mentaal welzijn van kinderen, was al geweten. Nu hebben onderzoekers van de Universiteit van Exeter ook aangetoond dat dat effect nog jaren doorwerkt. Hoe vaker kinderen buiten hebben gespeeld als peuter, hoe lager de kans op mentale gezondheidsproblemen tot de leeftijd van acht jaar.” (Bron: Goednieuwssite)

Goed nieuws! En ook een bevestiging van wat we al wisten, maar nu is het bewezen

Universiteit van Exeter