Handen ineen tegen netcongestie

Netbeheerders en energiebedrijven gaan op grote schaal huishoudens inzetten om de problemen op het elektriciteitsnet te verminderen. Tegen een vergoeding kunnen deze huishoudens op afstand hun thuisbatterijen, laadpalen voor elektrische auto’s en warmtepompen laten aansturen. De apparaten verminderen dan het stroomverbruik op piekmomenten en geven waar mogelijk elektriciteit terug aan het net bij een tekort.” (Bron: NOS)

Goed nieuws! Dit zou kunnen werken en samenwerking tussen de energieleveranciers is sowieso goed

Netbeheer Nederland