“Vrijwel alle freelancers verwachten in 2015 hetzelfde aantal of zelfs meer opdrachten te krijgen. Van de respondenten denkt 45% volgend jaar meer klussen te kunnen doen. Exact de helft van de freelancers gaat er van uit minimaal hetzelfde aantal opdrachten te krijgen. Slechts een kleine groep (5%) rekent op een vermindering van het aantal opdrachten.” (Bron: Flexmarkt)
Goed nieuws! Overigens zal dat deels te maken hebben met het feit dat ZZP-ers positief ingesteld zijn. Anders zet je die stap niet. Eens te meer wordt duidelijk dat er verschillende typen zzp-ers zijn. Deze groep, die er zelf voor kiest en die andere, waar Asscher op doelt, als hij maatregelen wil nemen, de groep, die er niet zelf voor gekozen heeft. Misschien zou een andere naam helpen?