Steeds een stapje verder

“Orion werd vrijdag omstreeks 13.00 uur (Nederlandse tijd) gelanceerd vanaf de Amerikaanse ruimtebasis Cape Canaveral in Florida en vloog vier uur en 24 minuten op 5.800 kilometer hoogte boven de aarde. Daarna landde de capsule met behulp van drie parachutes in de Grote Oceaan ten westen van Mexico.” (Bron: Nu.nl)

Goed nieuws! Terwijl we op de aarde ons best doen om alles nog redelijk in goede banen te leiden, wordt er hard gezocht naar en gewerkt aan mogelijkheden om ons ook elders te gaan vestigen. Zo moet het gevoeld hebben toen aan het eind van de Middeleeuwen de ontdekkingsreizigers hun tochten maakten. Blijft bijzonder, toen en nu!

Waarom de lancering van Orion een mijlpaal in de ruimtevaartgeschiedenis is