De patiënt is de winnaar!

“Farmaceuten gaan samenwerken met Nederlandse oncologen. De kankeronderzoekers gaan proberen of medicijnen voor bepaalde typen kankers ook voor andere soorten werken. De industrie stelt de medicijnen voor het onderzoek gratis beschikbaar. In ruil daarvoor houden de artsen bij hoe de patiënten reageren op de medicijnen.” (Bron: NOS)

Die samenwerking is goed nieuws en heel belangrijk. Op deze manier is het voor de farmaceutische industrie lonend, maar de uiteindelijke winnaar is de patiënt!

Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis