Voor wie is dat goed nieuws?

“Doordat er minder misdrijven worden gepleegd, komen cellen leeg te staan, sluiten gevangenissen en vliegen cipiers de laan uit. Geen goed nieuws voor het FNV, die het zelfs ‘onaanvaardbaar’ noemde. Tweede probleem is onze emotiecultuur. We willen meeleven. Dat kan heel goed bij een slachtoffer van mishandeling.”(Bron: Trouw)

Terechte nuancering. Ook goed nieuws heeft inderdaad altijd twee kanten. Hoe fijn ook, er zijn altijd mensen, voor wie het juist negatief is. Maar datzelfde kun je ook zeggen van slecht nieuws. Ik probeer nieuws positief te benaderen en vermelden, maar natuurlijk blijft dat subjectief. Het fijne is echter dat positieve berichten zoeken mijn kijk op het leven, op de samenleving heeft veranderd. Probeer het ook eens 😉