“In zijn toespraak prees de koning Tuinmans optreden tijdens zijn verschillende missies (.pdf). “Uw eenheid slaagde erin de Taliban diep in vijandig gebied steeds weer uit evenwicht te brengen”, zei de koning. “Met uw uitzonderlijke leidinggevende kwaliteiten wist u in korte tijd het vertrouwen te winnen van uw team. U gaf ruimte aan emoties en behield toch de rust.”” (Bron: NOS)
Goed nieuws! Die kwaliteiten en dan ook nog in zo’n situatie. Dat is echt klasse. Majoor Gijs Tuinman heeft de Willemsorde dubbel en dwars verdiend!