Denk na waarin je investeert!

Statiegeld op flesjes? “Zo’n plan lost ons probleem niet op en is extreem duur.” Dat zegt Peter Rem, hoogleraar recycling en resources aan de TU Delft.  Rem denkt dat investeren in innovatie een belangrijk stap is. “Nu geven we iets meer dan 120 miljoen euro per jaar uit om onze kunststof-bakjes te recyclen. Maar om onze technologie te ontwikkelen nog geen miljoen per jaar. Laten we eerst die technologie slimmer maken.” (Bron: NOS)

Goed bericht! Goed dat de nadruk wordt gelegd op de meest logische kant van dit probleem. Hoe verwerken we het slim. Inzamelen is behalve wellicht veel duurder dan achteraf scheiden. Bovendien is het betuttelend en levert het veel ergernis en dus “wangedrag” op.

Peter Rem
TU Delft

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren