Dit schiet op!

“Wildplassen, bedelen en honden laten poepen zijn straks niet meer verboden in Hollands Kroon. De gemeente in de Kop van Noord-Holland wil het overgrote deel van de regels voor burgers afschaffen. “We hebben er vertrouwen in dat de burgers elkaar aanspreken op wangedrag”, zegt burgemeester Nawijn.” (Bron: NOS)

Goed nieuws in het kader van mensen aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid en de kracht van de gemeenschap. En vooral in deregulering. Dit schiet op! Ik ben erg benieuwd naar dit experiment. Waar een kleine gemeente groot in kan zijn.

Hollands Kroon