En nu door!

“Om de gasbehoefte te verlagen is Wiebes in gesprek met 200 industriële bedrijven die veel gas verbruiken. Hij wil dat zij overstappen van het Nederlandse laagcalorische gas naar duurzame alternatieven of buitenlands hoogcalorisch gas. Nederland heeft ook contracten met andere landen om gas te leveren. Daarom wil hij in overleg met België, Frankrijk en Duitsland bekijken of die vraag naar Nederlands gas kleiner kan.” (Bron: NOS)

Goed nieuws voor de Groningers! In een korte tijd zal ook voor andere Nederlanders de knop om moeten zijn. In ieder geval in het denken. Nieuwe huizen, nieuwe apparaten direct op elektriciteit. Niet alleen de grootgebruikers dus.

Staatstoezicht op de mijnen
NAM
Gasunie
Gasterra