“De markt van de buitenshuisconsumptie lijkt door het dal heen te zijn. Na vijf jaar forse daling van de horecaomzet is deze weer aan het groeien. Gemiddeld nam de omzet in 2014 met 1% toe. Alleen binnen de kanalen ‘catering’ en ‘gemak’ daalde de omzet in belangrijke segmenten. Bij institutionele catering daalt de omzet met 4,2% en bij de pompshop is de daling 5%, de snackbar leveren 2,6% in en de shoarmazaken en grillrooms 3,1%. In ijssalons steeg de omzet met 6,1%.” (Bron: FoodHolland)
Goed nieuws! Kennelijk kan het weer en dat zegt zowel iets van de verbeterde economische omstandigheden als het vertrouwen. Bovendien laten mensen ook weer meer thuisbezorgen.