“In Nederland is geen plaats voor mensen die zich tegen onze vrijheden keren. Dat zei de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb in Nieuwsuur naar aanleiding van de aanslag in Parijs. Hij noemt de aanslag een “onbeschrijflijke vorm van barbarij, van achterlijkheid”.” (Bron: NOS)
Het goede nieuws is, dat iedereen, die de vrijheid van meningsuiting wel waardeert zich verbonden voelt – en zoals Aboutaleb bij Nieuwsuur zei – elkaar vast moet houden. Laat je niet uit elkaar drijven. Want dat is waar deze fanatici op uit zijn.
Er worden donderdag om 18:00 overal manifestaties gehouden.
Mars voor de Vrijheid van Meningsuiting in Alkmaar