“Willem-Alexander ziet vrijheid als een gezamenlijke verantwoordelijkheid. ,,Mensen kunnen pas echt vrij zijn als hun individu geaccepteerd wordt.” En: ,, Niet iedereen kan een Epke Zonderland of Gijs Tuinman zijn. Niet iedereen kan uitblinken. De kracht van Nederland is veel meer dan alleen die individuele talenten.””
Mooi verwoord, hoewel proberen uit te blinken wel kan helpen om een eind in die richting te komen 😉 Wat een verschil is hij met zijn drie mannelijke voorgangers. Heel begrijpelijk, dat hij geen Willem IV wilde heten! Natuurlijk is ook hij een kind van zijn tijd, maar dat wil niet zeggen dat hij geen keuzes kan maken!