24/7 is een vrije keus

“Niemand móet hier werken vandaag en niemand móet hier vandaag boodschappen doen. Dat is een keuze. Onder het personeel was het vechten wie er mocht werken. Het is lekker extra verdienen.’Volgend jaar zeker weer”, zegt Berkhout.”

Goed nieuws!  Nederland heeft de laatste jaren de gewoonte op dit gebied van de rest van de wereld al aardig overgenomen. Omdat mensen de kerstdagen heel verschillend ervaren is dat geen probleem, zolang werknemers op dit gebied maar een keus hebben. Hoewel… er zijn nogal wat sectoren, waar mensen met kerst ook gewoon werken. Wat dat betreft vorm(d)en de supermarkten dus een uitzondering.