“De afgelopen tien jaar zijn er als zo’n 1500 bankfilialen gesloten. Op dit moment zijn er volgens Locatus nog 1371 open. De bankkantoren zijn niet langer rendabel nu veel mensen het gros van hun bankzaken via internet afhandelen. Met name buiten de Randstad zal de ontwikkeling snel gaan, verwacht Locatus.” (Bron: Z24/FD)
Goed nieuws? Ja, deels omdat het aansluit bij ontwikkelingen in de samenleving, deels omdat het stimuleert daaraan mee te doen. Zo werken veranderingen. Waarom een voorziening in stand houden, die eigenlijk niet meer nodig is? In het bedrijfsleven gaat dat wat sneller dan bij de overheid, maar wie weet…