Eind goed al goed

“Het Nederlands elftal heeft op het WK op sensationele wijze de kwartfinales bereikt. Tegen Mexico was de uitschakeling nabij, maar dankzij twee late treffers werd in het snikhete Fortaleza alsnog met 2-1 gewonnen.” (Bron: NOS)

Wat een fantastische afloop was dat! De rol van stuurlieden aan de wal is geen fijne. Ze moeten machteloos toezien, terwijl hun opmerkingen, gemaakt in huiskamers, cafés en op twitter, de spelers niet bereiken, althans niet tijdens de wedstrijd. En dat is maar goed ook. Je moet vertrouwen blijven houden tot en met de laatste minuut, anders bepaal je eigenhandig een negatieve afloop. Niet alleen met voetbal!