“Er komt een tweede stroomkabel over de bodem van de Noordzee tussen Nederland en Engeland, maar ditmaal met een aansluiting op een van de grote Nederlandse windparken op de Noordzee. Dit maakt minister Jetten voor Klimaat en Energie en zijn Britse collega vanmiddag bekend op een conferentie van Noordzeelanden in het Belgische Oostende.” (Bron: NOS)
Goed nieuws! Om niet meer afhankelijk te zijn van Rusland is samenwerking op europees niveau onontbeerlijk. Fijn dat Engeland meedoet!