Het nut van onweer

“En niet alleen de regen, ook het onweer is van belang. “Dat is ook zeker goed, het zuivert de lucht namelijk.” En dat was ook wel nodig, want gisteren en vandaag was er kans op smog. Door de zware onweersbuien wordt de smog als het ware weggespoeld. “Onweer hoort erbij””, aldus weerman Jan Visser. (Bron: NH Nieuws)

Prettig zo’n uitleg! We hebben die buien natuurlijk het liefst ’s nachts maar liever niet. Dat regen regelmatig nodig is valt te begrijpen, maar onweer… Nu heeft ook dat een plek!

Jan Visser
Onweer en bliksem
Onweerradar